Newage Photography Forum: Review Canon 500D de Razvan Savaliuc – jurnalist - Newage Photography Forum

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Review Canon 500D de Razvan Savaliuc – jurnalist

#1 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 16 June 2009 - 11:13 AM

Canon 500D - Mic si potent
Ca fost detinator de Canon 450D, si actual detinator de Canon 50D, am fost foarte curios sa aflu ce va aduce noul 500D in lumea camerelor dotate cu senzor crop x1.6. Aparatul mi-a intrecut asteptarile, sosind cu un noian de imbunatatiri, care ii justifica pretul de achizitie. La prima vedere, Canon 500D apare identic cu 450D. Aceleasi dimensiuni, aceeasi constructie pe sasiu de metal, cu carcasa de plastic de inalta rezistenta si calitate. Analizat pe exterior observi in plus o mufa HDMI, pe partea de conectica, invelisul de cauciuc de la partea de grip e usor extins spre baza obiectivului (efectul e pur estetic), iar rotita de programe nu mai e neagra, e de culoarea aluminiului. In schimb, in interior, s-au adus insemnate modificari, care au ridicat considerabil valoarea tehnica a aparatului.





Comparat cu Canon 450D

Rezolutia a crescut de la 12,2 la 15,1 milioane de pixeli, cu rezultat vizibil asupra reproducerii detaliilor in imagini. Vechiul procesorul Digic III a fost inlocuit cu Digic IV care, in teorie cel putin, controleaza mai bine zgomotul de imagine. Monitorul LCD - o adevarata bijuterie - a evoluat de la o rezolutia modesta de 230.000 pixeli, la cea de 920.000 pixeli pe care poti verifica la sigur daca ai o poza clara sau nu. Apreciez ca monitorul LCD este cea mai semnificativa imbunatatire. Un sfat: protejati-va monitorul cu un geam de sticla special, care nu costa mai mult de 10 euro, dar va fereste de zgarieturi nedorite.
De asemenea, un alt progres major este cresterea plajei ISO, de la 1600, la 3200. Valorile ISO mai pot fi extinse cu doua trepte: 6400 si 12800, care insa induc un zgomot de imagine exagerat.
Ce am mai sesizat diferit si care surprinde placut: buferul este mult mai capabil raportat la rezolutia crescuta, ceea ce a facut ca viteza de rafala sa fie ameliorata, chiar si cu setarile de prelucrare ale imaginilor activate. Setari care la vechea 450D franau enervant rafala de la 3 la 1 cadru/sec. Cu toate setarile de calitate activate la maximum (strong) rafala lui 500D duce fara probleme 2 cadre/sec, iar cu ele setate pe standart, depaseste cifra 3.
In fine, a rupt gura targului (unii poate vor spune ca doar din punct de vedere al marketingului) functia de filmare, care reda full HD 1080p, cu o frecventa de 20 cadre pe secunda. Sunt convins ca filmarea full HD a fost introdusa printre ingrediente pentru a-l pune la punct in clasa sa pe "obraznicul" rival Nikon D90, care s-a laudat in toate reclamele ca e primul DSLR cu functie de filmare HD 720p din lume. Am avut ocazia sa testez cum filmeaza Nikon 90D, si pot garanta ca 500D e mult superior la acest capitol... revin cu amanunte ceva mai jos.

Comparat cu Canon 50D

Canon 50D se situeaza intr-o clasa superioara lui 500D. Ambele sunt "motorizate" cu acelasi senzor de 15,1 Mp, asistat de procesorul Digic IV. Au acelasi monitor superb de 3'' cu rezolutia de 920.000 p. Si aceeasi plaja de sensibilitate ISO. Doar ca 50D, desi are si el mufa HDMI, nu filmeaza, deci apare in inferioritate fata de 500D. Ce mai are in plus 500D e optiunea de declansare prin telecomanda cu infrarosu - foarte utila in unele situatii. In schimb 50D se prezinta ca o camera profesionala. In locul plasticelor, corpul e construit din aliaj de magneziu, e mai masiv si mai greu si are o priza la mana perfecta. In comparatie cu el, 500D pare o jucarea. 50D are un autofocus mult mai evoluat, mai rapid, mai precis, iar viteza de rafala te pune la respect - 6,5 cadre/sec, fata de numai 3 cadre /sec. Canon 50D foloseste carduri Compact Flash (mai rapide la scris/citire, dar mai scumpe), in timp ce 500D foloseste cardurile SD (mai ieftine, dar ceva mai lente).
Cel mai important - calitatea imaginii dintre cele doua aparate mi s-a parut identica sub toate aspectele, astfel incat, pentru cei care cumpanesc intre 500D si 50D, sa se gandeasca bine daca merita sa plateasca in plus circa 400 euro pentru un aparat care are o viteza de rafala, un autofocus si o constructie net superioare, dar are handicapul ca nu filmeaza.

Un turbo deghizat

Sub infatisarea sa cuminte si eleganta, 500D ascunde o adevarata uzina de forta. Care stie ce face, desi nu e perfect. Imaginile obtinute sunt senzationale, chiar daca la peisaje, detaliile extrem de fine obtinute la super-rezolutia de 15,1 Mp apar uneori usor bruiate de zgomotul produs de aglomeratia de pixeli, atunci cand folosim obiective mai modeste. Este motivul pentru care 500D, ca si 50D de altfel, nu vor da maximum de rezultat decat cu obiective de inalta calitate (cu rezolutie ridicata) care sunt din pacate foarte scumpe. Obiectivul de kit Canon 18-55 mm IS cu care vine la pachet, nu e un obiectiv pe masura, chiar daca el face un tandem potrivit cu 450D, care are o rezolutie mai modesta.
Expunerea si reproducerea culorilor sunt superlative. Canon e lider pe aceste segmente oricat s-ar da nikonistii peste cap sa probeze contrariul. ISO poate fi folosit pana la 3200, peste aceasta valoare zgomotul de imagine fiind deranjant. Dar in practica, nu ajungi sa folosesti valorile maxime decat in cazuri extreme.
Balansul de alb pe setarea automata este foarte bun si nu va deceptiona decat daca veti fotografia la lumina data de becuri cu filament incandescent, unde va vira usor culorile in nuante portocaliu. E o hiba generala la toate DSLR-urile, iar singurele remedii sunt folosirea unui expodisk sau a unui blitz de mare putere, care sa depaseasca in intensitatea lumina becurilor. Blitzul incorporat este uimitor pe distanta a trei metri.
Din nefericire, si aici e poate singura hiba reala a lui 500D, autofocusul nu s-a perfectionat. E acelasi AF simplist de pe 450D, in noua puncte. Bun, rapid, dar imperfect. In sensul ca setat pe "evaluativ", face clarul invariabil pe cel mai apropiat obiect. Ca sa dau un exemplu usor de inteles, daca ai in cadru niste meseni cu sticle si pahare in fata, iar in dreptul unuia din cele 9 puncte apare un obiect de pe masa, clarul va fi facut pe obiectul aflat cel mai aproape, in timp ce fetele mesenilor vor apare neclare. Cu alte cuvinte, AF-ul numai evaluativ nu e. Nu va alarmati, exista un remediu: setarea auto-focusului pe punct central, care nu da gres. Trebuie doar putin antrenament sa te obisnuiesti cu aceasta metoda. Sa focusezi intai pe obiectul vizat, apoi faci incadrarea dorita, dup` care declansezi. Metoda are avantajul ca te invata mai rapid "scoala cadrului", sti intotdeauna unde faci clarul, si oricum e cea mai nimerita la tele-uri si la super-angularele foarte luminoase. Personal folosesc in 90% din situatii aceasta metoda, care consider ca mi se potriveste.

Full HD fara stabilizare

Functia de filmare a lui 500D e impresionanta, dar are ceva neajunsuri, care demonstreaza ca mai e de muncit pana cand asemenea functii vor fi recunoscute ca un apanaj al DSLR-urilor. In full HD (singurul mod in care l-am testat) filmeaza foarte clar, la o rezolutie de inalta clasa. Dar, din pricina cadentei de doar 20 imagini pe secunda (sub viteza ochiului uman), atunci cand plimbi obiectivul, imaginea apare incetinita, iar pixelii “fac valuri" si se calmeaza doar cand revi in pozitie fixa. Miscarile chiar si usoare ale mainii se rasfrang negativ asupra stabilitatii imaginii deci, pentru un rezultat de top, recomand filmarea de pe trepied. Sau poate cea in rezolutia mai mica - HD 720p sa fie mai buna, insa nu am testat-o. Cum Canon e un nume in fabricarea de camere video, ar fi trebuit sa etaleze o viteza superioara a cadrelor si o functie de atenuare a tremurului mainii. Insa poate s-ar fi ridicat prea mult pretul de achizitie. Un alt deranj - focusul trebuie facut manual in timpul filmarii. Foarte bun mi s-a parut sunetul. Puternic, clar, si care reda toate sunetele din mediul inconjurator, indiderent daca camera e indreptata sau nu spre sursa de zgomot. Spre comparatie, sunetul lui Nikon D90 este primitiv.
Din nou, ca si la alte DSLR-uri (cu exceptia Sony) nu am inteles de ce s-a optat doar pentru formatul foto 4:3 si nu s-a introdus formatul foto 16:9 (wide) compatibil cu actualele monitoare wide (monitoarele 4:3 cred ca nu se mai fabrica in prezent). E de neconceput ca filmarea sa fie facuta doar in 16:9, iar fotografia doar in 4:3. Culmea, toate "sapunierele" din gama Ixus - Canon au si optiunea 16:9, alaturi de cea 4:3. Cred ca la gama DSLR trebuie sa se lase cu scandal ca sa fie inlaturat monopolul pe formatul 4:3.

Obiectivul de kit Canon 18 - 55 mm IS

Este un obiectiv controversat, pe cat de laudat in review-uri pentru raportul pret/performante, pe atat de contestat de cei care vor sa faca "arta". Eu consider ca este un obiectiv foarte bun pentru multe situatii. E foarte clar, fara indoiala, desi e cam intunecat (f/3.5 - 5.6). Cu toate hibele lui, scoate imagini de mare tinuta daca sti cum sa-l folosesti si ai lumina potrivita. Stabilizatorul de imagine nu face in general mare lucru, dar l-am gasit extrem de util la fotografiat de documente. Din sute de cadre nu a ratat nici unul, toate au iesit cristal, in timp ce o "piesa" fara IS, dar cu diafragma de 2.8 a dat rateuri la greu. Obiectivul are avantajul ca e mic ca dimensiuni, usor, si se potriveste cu proportiile camerelor 450D - 500D. Pana strangi bani de un obiectiv serios in plaja lui - un Canon 17-50 IS f/2.8 sau un Canon 17-40L f/ ori chiar un Tokina 16 - 50 f/2.8, Tamron 17-50 f/2.8 sau un Sigma 18-50 f/2.8 - acesta merita pastrat. Cum am mai spus, Canon 500D isi va arata superioritatea doar cu obiective a caror rezolutie este excelenta ceea ce nu e cazul la obiectivul de kit. Pe de alta parte, plaja 18 - 50 mm e mai putin folosita in fotografia pe aparate crop x1.6. Pentru ca 18 mm pe crop x1.6 (echivalentul a 29 mm in full frame) nu e suficient de wide, iar 50 mm nu e suficient de tele. La un DSLR crop x1.6 ideal este sa ai un super-wide (eu recomand Tokina 11 - 16 mm pe care il intrebuintez si despre care pot spune ca are o rezolutie impresionanta, compatibila cu cei 15 Mp) si un tele de tip Canon 70 - 200 mm L. Obiectivul de kit poate fi pastrat tocmai pentru a suplini distanta de mijloc, mai rar folosita, sau pentru ocaziile cand nu vrei sa cari alte obiective si accesorii cu tine, unde se va dovedi cel mai potrivit. Ce va sfatuiesc la acest obiectiv, este sa va luati un inel pentru filtre, de trecere de la 58 mm, la 67 mm. Iar toate filtrele pe care le cumparati sa fie de 67mm. Pe langa faptul c` estetic, obiectivul va arata mult mai sanatos (nu va mai fi ascutit in bot), un filtru de 58 mm nu-l veti putea folosi pe nici un obiectiv de top, iar daca vreti dori vreodata sa-l vindeti, nu vi-l cumpara nimeni.

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

6 User(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users



aparate foto digitale