Newage Photography Forum: Punctul de statie - Newage Photography Forum

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Punctul de statie Alegerea unghiului de fotografiere

#1 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:08 AM

Deseori, un peisaj ce se vede spectaculos cu ochiul liber nu iese nici pe departe la fel de bine pe film/senzor. Acest lucru nu se intampla neaparat din cauza vreunei greseli tehnice: dar poate ca a fost ales un unghi prost cand ati apasat pe declansator. Tot timpul in care va uitati la ceva, ochii vostri editeaza scena si suprima detaliile neinteresante. In contrast, aparatul inregistreaza tocmai ce este in fata lui, si, exceptand situatia in care ati avut grija sa excludeti lucrurile pe care nu le doreati, ele vor aparea pe poza finala.

In multe cazuri, fotografia poate fi imbunatita in masura in care sa nu o mai recunoasteti printr-o simpla mutare. Unghiul de vedere clasic poate fi bun dar poate e nevoie sa il coborati sau sa il ridicati putin; incercati sa stati pe o scara sau sa va ghemuiti. Merita sa rezervati un timp pentru a explora varietatea de unghiuri. Chiar dupa ce ati realizat fotografia si plecati, puteti descoperi brusc o noua imagine. Daca da, nu o ratati. Poate nu va mai intoarceti niciodata acolo sau poate lumina nu va mai fi niciodata la fel – deci nu va sfiiti sa mai realizati niste cadre.



Eroarea de paralaxa

Un motiv des intalnit cand nu obtineti poza dorita este eroarea de paralaxa. Un aparat cu un vizor separat pentru obiectiv – adica, cea mai mare parte a aparatelor, exceptand aparatele cu o singura lentila de reflexie – ofera o usoara diferenta in incadrare, intre ce vedeti si fotografia pe care o realziati. Acest lucru nu face mare diferenta cand fotografiati un obiect indepartat sau un peisaj, dar cu cat va apropiati, cu atat mai mare e eroarea. Daca fotografia cu peisajul are si un prim-plan, atunci cu siguranta va trebui sa luati in considerare paralaxa. Daca nu o faceti, un detaliu pe care va asteptati sa-l aveti in fotografie, pur si simplu poate sa dispara, si invers.



#2 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:11 AM

VREMEA



Nu exista vreme perfecta pentru fotografie. Desigur, fotografierea unor oameni pe o plaja de vacanta in timp ce ploua cu galeata poate ridica anumite probleme, dar multe situatii de vreme aspra reprezinta de fapt baza fotografiilor originale si dramatice. Cerul innorat poate fi folosit pentru a pune in avantaj si a evidentia mai multe in imediata vecinatate, decat daca ar fi fost o zi senina, cu un soare stralucitor. Ploaia poate fi expresiva, portretizand singuratatea si conditiile de furtuna. Vederile de iarna, si mai ales cele acoperite de zapada, ofera imagini bune si clare; acestea sunt cel mai bine puse in evidenta pe vreme insorita pentru a capta cel mai bine imaginea umbrelor aruncate pe zapada inghetata – un efect care se pierde daca cerul este noros.

E important sa ghiciti unde va cade lumina; incercati sa vedeti pe o harta pentru a masura unde anume va straluci cu putere, va rasari si va apune soarele. Asigurati-va ca aparatul va fi in pozitie la momentul potrivit pentru a obtine intregul efect al calitatii luminii de care aveti nevoie, mai ales in conditii meteo care sa produca formatii dramatice de nori.



Ingrijirea aparatului in conditii extreme

Daca vremea este foarte rece, declansatorul poate ingheta si puteti pierde ocazia unor fotografii valoroase. Caldura extrema poate distruge filmul deci tineti-l ambalat in folie de aluminiu care ii va pastra oaresce racoare. O husa de obiectiv, cu cat mai mare, cu atat il poate proteja de ploaie; aveti grija sa nu taiati colturile imaginii, sa nu "vignetati" fotografia. Nu lasati conditiile meteo sa stea in calea fotografiei – fiti pregatiti sa faceti tot ce puteti: rezultatele va pot surprinde!



#3 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:12 AM

PERIOADA ZILEI



Pe timpul zilei soarele isi schimba constant pozitia. In termeni fotografici, aceasta miscare e mai mult decat una de la est la vest: orice schimbare a soarelui va produce un efect diferit asupra oricarui peisaj. Dimineata devreme si seara soarele va fi destul de jos; umbrele pe care le arunca vor fi lungi si dramatice. Pe timpul iernii, soarele va fi inca si mai jos iar aceste umbre vor fi si mai exagerate. La miezul zilei, soarele va fi sus iar umbrele mai scurte. In unele cazuri asta duce la fotografii neclare si fara forma, deci trebuie sa fiti precauti la aceasta ora a zilei.

Celalat factor pe care trebuie sa-l luati in considerare este ca lumina aruncata de soare dimineata devreme si dupa-amiaza tarziu va avea un ton mai cald decat cea de la pranz, deci fotografiile realziate in aceste momente vor avea mai mult rosu sau portocaliu decat cele realizate la mijlocul zilei. Merita efortul de a va trezi dimineata devreme, inainte de rasaritul soarelui, si de a fi in pozitie, pentru a beneficia de calitatea luminii de la ivirea zorilor. Un pic de investigare dinainte va va dezvalui unde se va situa soarele si pe ce isi va arunca razele, in functie de perioada anului. Primele razele ale soarelui cat si cele tarzii pot lumina o zona izolata dintr-un peisaj intr-o proportie destul de asemanatoare celei unui reflector gigantic atintit asupra unei scene.



#4 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:14 AM

OAMENI IN PEISAJE



Fotografia de peisaj este uneori imbogatita prin includerea unei figuri omenesti. Aceasta tehnica de a imbina oamenii cu peisajul poate fi folosita pentru a ilustra o anume activitate intr-o anumita regiune sau pentru a arata genul de peisaj in care poate trai si munci un om. Figurile omenesti confera dimensiune unei anumite trasaturi ale unui peisaj, ca unei stanci mari sau inaltimii unui copac. O persoana izolata in mijlocul unui peisaj reprezinta o modalitate eficienta de a arata aspectul dezolat sau singuratic al unei regiuni. In zilele mohorate, o persoana poate insufleti o situatie altfel neinteresanta. Daca persoana munceste, incercati sa o lasati sa-si continue treaba inceputa. Convingeti persoana respectiva ca face parte din poza – multi cred ca incurca si incearca sa iasa din imagine.

Intr-o plimbare, de exemplu, ar fi mai bine daca insotitorii vostri sunt vazuti intrand pe o poarta sau pe o carare, in timp ce aparatul este pozitionat pe un nivel mai sus decat persoanele ce vor fi incluse in fotografie; dar tineti minte sa nu va iasa umbra in poza. Dimineata devreme sau dupa-amiaza tarziu, umbrele vor fi mai bine definite si mai lungi. Daca apar oameni in prim-planul unei fotografii, fiti siguri ca nu acopera un punct de interes in mijloc sau in fundal. Pe de alta parte, daca exista ceva neinteresant sau care nu trebuie vazut in fundal, includerea unei persoane poate ajuta la mascarea acelui lucru.



#5 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:16 AM

PEISAJE IN ALB-NEGRU



De multe ori, o fotografie alb-negru a unui peisaj terestru sau marin poate fi mult mai evocatoare si mai dramatica decat una color.

Un lucru important de tinut minte este ca unele detalii, de exemplu, la un cer plin de nori, pot deveni insipide si cenusii daca nu se foloseste un filtru. Pentru a scoate in evidenta norii albi si pufosi pe cer folositi un filtru galben. Pentru un aspect mai dramatic folositi unul rosu, va intuneca mult mai mult cerul.

Cu conditia sa existe detaliu pe negativ, cerul poate fi “ars”/supraexpus la stadiul de printare. Asta inseamna sa oferiti anumitor zone mai multa expunere (sa le “deschideti”) sau mai putina (sa le “inchideti”) fata de restul imaginii, mascand partial fotografia sub aparatul de marit din camera obscura, sau prin procesare selectiva a imaginii digitale.

Un alt avantaj al fotografiei alb-negru la printat este ca exista o varietate de tipuri de hartii intre care sa alegi. O fotografie scoasa pe hartie de tipul 1 va fi blanda, una scoasa pe hartie de gradul 3 va fi mult mai aspra. Intreaga senzatie pe care o da fotografia poate fi modificata in functie de alegerea hartiei.

In fotografia color exista contrast intre culori diferite cat si intre tonuri diferite. Esenta unei fotografii bune alb-negru este gama ei de tonuri de gri!! Asta nu inseamna ca trebuie sa fie extreme de alb intr-o parte si extreme de negru in cealalta parte. Asta ar insemna contrast mare la printat si ar putea fi interesant; dar o fotografie printata buna se bazeaza pe subtilitatea gradarii tonurilor. Filmul fin granulat, in ISO100 sau mai putin, va oferi un detaliu mai bun umbrelor decat filmul mai rapid, si va permite mariri mai accentuate.

Pentru a vedea cat de bun poate fi un peisaj alb-negru studiati opera fotografului american Ansel Adams, ale carui studii sunt condensate de tonurile lor radical contrastante.



#6 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:19 AM

PEISAJE MARINE



Trebuie avuta o grija speciala cand fotografiati peisaje marine caci masuratorile de expunere se pot dovedi inselatoare. Intr-un mediu cu atatea suprafete ce reflecta, aparatul de masurare poate fi pacalit sa considere scena mai deschisa la culoare decat este. Asta poate duce la subexpunere si la rezuultate dezamagitoare. Pentru a depasi problema, luati o masuratoare de aproape la un detaliu de un ton mediu.

Daca aparatul are functie de auto-expunere incorporata dar nu si posibilitatea de a o mari manual, mai intai hotarati-va asupra compozitiei. Apoi indreptati aparatul spre o zona cu un detaliu pe un ton mediu, ca o piatra cenusie. Apasati la jumatate butonul declansatorului; se va activa aparatul de masurat si si se va inregistra masuratoarea. Tinand butonul apasat in aceasta pozitie, indreptati aparatul de fotografiat inapoi la scena de compozitie initiala. Acum apasati cu blandete butonul de declansare pana la capat si realizati fotografia. Pentru a realiza o fotografie similara dintr-un unghi usor diferit, va trebui sa repetati procesul pentru fiecare imagine in parte.

Unele aparate cu functie de auto-expunere au o eticheta speciala pe butonul declansator, AE-L, butonul de blocare a masurarii automate a expunerii, pentru acest gen de masuratori. Actiunea lui e similara actiunii de apasare pe jumatate a butonului declansator.

Echipament special pentru fotografierea peisajelor marine:

  • Un parasolar – care ar trebui fixat in permanenta, nu numai cand sunteti langa mare; este extrem de important pentru a taia reflexii nedorite ce pot sclipi in lentila.
  • Un filtru de polarizare – care face culorile albastre ale cerului mult mai intense si sporeste claritatea oricarui norisor alb. Filtrul va schimba si natura de oglindire a suprafetei marii.


#7 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:26 AM

CURSURI DE APA


Lacurile, raurile, cursurile de apa sau canalele ofera o varietate de oportunitati fotografice complet diferite fata de cele gasite in zone marine sau de coasta. Zonele inconjuratoare se reflecta deseori in suprafata apei adaugand un plus de dimensiune fotografiei si reproducand dublu privelistea spectaculoasa ce se ofera.

Si imaginilor cu portiuni mari de apa fluviala sau dulce li se aplica aceleasi probleme de masurare a expunerii ca si cele intalnite in peisajele marine; sistemul de masurare a expunerii poate considera lumina ca mai intensa decat este de fapt, din cauza luminii venite din reflexii. Ca si in fotografiile marine trebuie realziata o compensare pentru a evita subexpunerea si distrugerea fotografiilor.

Aveti grija cand alegeti un unghi pentru fotografia acvatica. Asigurati-va ca suprafata, mai ales a raurilor si a canalelor, nu are cursuri de apa derivate de la fabrici, cu deseuri si grohotisuri, decat daca acesta este detaliul pe care-l doriti pus in lumina.



Fotografierea apelor statatoare

Apa este de obicei cea mai linistita dimineata devreme inainte ca vantul, daca exista prin zona, sa inceapa sa bata. Daca suprafata apei este complet neclintita, peisajul inconjurator oglindit in ea poate produce o imagine reflectata uluitoare. Incercati incadrarea pe verticala in locul clasicei variante orizontale. La prima privire, va fi o imagine abstracta frapanta si puteti produce multe efecte neobisnuite si uneori amuzante experimentand un pic unghiurile de prezentare.

In cazul cursurilor rapide de apa, incercati sa realizati fotografia utilizand un timp de expunere suficient de lung, pentru a putea sa surprindeti efectul de curgere eterna, al apei. Veti avea nevoie in acest caz de expuneri de pana al cateva secunde!!

Ce facem in cazul in care lumina este atat de puternica, incat chiar si la ISO 50, aparatul va masura o expunere prea scurta, pentru a expune corect fotografia!! In cazul acesta va trebui sa folositi un filtru ND ( neutrl density ) care va va permite diminuarea canitatii de la lumina ce ajunge la senzorul aparatului sau la film!



#8 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 506
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 21 May 2009 - 09:32 AM

CERUL



Potrivit perioadei anului, luminii vesnic in schimbare, conditiilor meteorologice, formatiunilor de nori si schimbarilor tipice anotimpurilor, exista o larga varietate de oportunitati fotografice cand se realizeaza fotografii cu cerul. Desi multi fotografi prefera apusurile, nu toate fotografiile trebuie facute in amurg si de fapt multe din cele mai de efect imagini sunt surprinse in diferite perioade ale zilei.

Un punct esential de retinut cand se fotografiaza cerul este ca trebuie judecata expunerea astfel incat detaliile importante, ca norii, sa fie inregistrate. Un filtru de polarizare va intuneca cerul in timp ce retine detaliile, daca imaginea e a unui cer albastru cu nori pufosi si albi. Un filtru neutru de densitate, gradual, ar putea fi folosit pentru un efect similar sau, pentru un aspect mai dramatic, combinat cu filtrul de polarizare. La fel ca filtrul neutru de densitate graduala, ar putea fi adaugat si un filtru gradual de culoare, ca filtrul gradual tobacco, care va oferi cerului o nuanta sepia, in timp ce pamantul isi va pastra culoarea naturala.

Cand fotografiati o zona pe care o cunoasteti bine, incercati sa mergeti devreme pentru a va folosi de avantajul tiparelor de lumina schimbatoare si diferitele efecte pe care aceasta o are asupra cerului.

Cand fotografiati un apus de soare fiti pregatiti sa lucrati rapid caci soarele apune foarte repede. Cautati culorile schimbatoare ale cerului. Odata ce a apus soarele cerul isi poate adanci culoarea considerabil. La apus fiti atenti la lumina ce se joaca printre nori; o aura de lumina a norilor va arata mult mai dramatic decat un cer senin. Cum expunerile vor fi destul de lungi la aceasta ora a zilei, e esential sa aveti trepied si declansator cu fir.



Cerul reflectat

Cerul reflectandu-se in apa, de exemplu, e un subiect foarte bun. Ori incercati sa fotografiati apa cand nu bate deloc vantul pentru a obtine o imagine in oglinda sau izolati o mica portiune de apa, ca o balta sau un iaz, pentru a crea interes in prim-plan.



Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users



aparate foto digitale