Newage Photography Forum: Moduri iluminare - Newage Photography Forum

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Moduri iluminare

#1 User is offline   bbe 

  • Amator
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 14-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:nikon D300

Posted 18 May 2009 - 05:20 PM

As avea o intrebare pentru tine Ady... in fotografia de produs se poate folosi si lumina continua? Astept cu nerabdare raspunsul tau
0

#2 User is offline   Adryan 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Root Admin
  • Posts: 503
  • Joined: 22-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:Nikon D3, D3s

Posted 18 May 2009 - 11:05 PM

In primul rand trebuie sa se inteleaga exact termenul de fotografie de produs. Fotografia de produs este folosita in toate domeniile de activitate si a aparut datorita cerintelor publicitatii, in speta a companiilor, de a scoate in evidenta anumite caracteristici sau calitati ale produselor fabricate sau doar comercializate.
Fotografia de produs ( traducere mot-a-mot din limba engleza ) sau fotografia de obiecte se poate realiza pe fundal neutru cerinta de multe ori specifica a companiilor de advertising, care vor folosi fotografiile in realizarea unor colaje, deci vor fi decupate de pe fundalul neutru, acesta facand munca de decupare mai usoara.
Mai poate fi relizata si intr-o locatie specifica, special pentru a scoate in evidenta anumite elemente definitorii ale obiectului sau produsului respectiv sau in cazul in care atmosfera creata in jurul obiectului ajuta la tramsniterea unui mesaj si/sau crearea unei anume stari emotionale.

Ca si moduri de iluminiare:

Aici este loc de discutii foarte lungi si voi trata aceasta problema in mai multe topicuri separate, dar o sa incerc sa fac si aici o descriere cat mai pe scurt.

Lumina de blitz ( flash ) = scurta si de mare intensitate, este foarte comoda si convenabila din foarte multe puncte de vedere. Consum mic de energie si caldura disipata putina. Dezavantajul este dat de faptul ca nu observi in timp real efectele luminii si ajungi la setarea ideala prin incercari repetate, chiar daca folosesti controlat si masurat lumina blitz.

Lumina continua este lumina creativa, lumina ce reda ambientul, la care poti seta si studia efectele in timp real, poti vedea efectiv raportul lumina-umbra, poti fi mult mai creativ. Problemele sunt legate de caldura degajata de lampile cu lumina continua, putere consumata si incomoditatea in folosirea lor atunci cand ai de fotografiat in locatia clientului, unde mediul nu este controlbail decat in proportie mica.

Uneori este chiar indicat sa se foloseasca lumina continua, atunci cand discutam despre niste variante mai complexe si creative de iluminare si cand este nevoie sa se studieze si sa se controleze foarte atent fiecare reflexie.

Si pentru a concluziona, da, lumina continua este folosita in fotografia de produs, dar asta se intampla cel mai des in stduioul sau locatia fotografului. In locatia clientului este cel mai des folosita lumina blitz.

Voi reveni cu mai multe detalii si materiale in niste topicuri viitoare.....

#3 User is offline   bbe 

  • Amator
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 14-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:nikon D300

Posted 19 May 2009 - 08:23 PM

QUOTE (Adryan @ May 19 2009, 12:05 AM) <{POST_SNAPBACK}>
In primul rand trebuie sa se inteleaga exact termenul de fotografie de produs. Fotografia de produs este folosita in toate domeniile de activitate si a aparut datorita cerintelor publicitatii, in speta a companiilor, de a scoate in evidenta anumite caracteristici sau calitati ale produselor fabricate sau doar comercializate.
Fotografia de produs ( traducere mot-a-mot din limba engleza ) sau fotografia de obiecte se poate realiza pe fundal neutru cerinta de multe ori specifica a companiilor de advertising, care vor folosi fotografiile in realizarea unor colaje, deci vor fi decupate de pe fundalul neutru, acesta facand munca de decupare mai usoara.
Mai poate fi relizata si intr-o locatie specifica, special pentru a scoate in evidenta anumite elemente definitorii ale obiectului sau produsului respectiv sau in cazul in care atmosfera creata in jurul obiectului ajuta la tramsniterea unui mesaj si/sau crearea unei anume stari emotionale.

Ca si moduri de iluminiare:

Aici este loc de discutii foarte lungi si voi trata aceasta problema in mai multe topicuri separate, dar o sa incerc sa fac si aici o descriere cat mai pe scurt.

Lumina de blitz ( flash ) = scurta si de mare intensitate, este foarte comoda si convenabila din foarte multe puncte de vedere. Consum mic de energie si caldura disipata putina. Dezavantajul este dat de faptul ca nu observi in timp real efectele luminii si ajungi la setarea ideala prin incercari repetate, chiar daca folosesti controlat si masurat lumina blitz.

Lumina continua este lumina creativa, lumina ce reda ambientul, la care poti seta si studia efectele in timp real, poti vedea efectiv raportul lumina-umbra, poti fi mult mai creativ. Problemele sunt legate de caldura degajata de lampile cu lumina continua, putere consumata si incomoditatea in folosirea lor atunci cand ai de fotografiat in locatia clientului, unde mediul nu este controlbail decat in proportie mica.

Uneori este chiar indicat sa se foloseasca lumina continua, atunci cand discutam despre niste variante mai complexe si creative de iluminare si cand este nevoie sa se studieze si sa se controleze foarte atent fiecare reflexie.

Si pentru a concluziona, da, lumina continua este folosita in fotografia de produs, dar asta se intampla cel mai des in stduioul sau locatia fotografului. In locatia clientului este cel mai des folosita lumina blitz.

Voi reveni cu mai multe detalii si materiale in niste topicuri viitoare.....


iti multumesc foarte mul Ady pentru sfaturile tale extrem de utile
0

#4 User is offline   CristianC 

  • Amator
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 17
  • Joined: 28-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Model Camera Foto:D300

Posted 09 February 2011 - 09:37 PM

Salut Adi,

De putin timp ma confrunt cu o problema in fotografia de produs, te rog poate ma poti ajuta. Cineva m-a rugat sa il ajut cu niste fotografii de produs din zona de food, mai precis pt produse semipreparate din carne (crenwurst, salam, cabanos, sunca presate, etc). Momentan am incercat cu 3 lampi de lumina continua, halogen de 500w per bucata, fara control al intensitatii, montate pe trepiede si cu umbrelute de difuzie de103cm puse in fata lampii.

Fotografiile sunt realizate pe fundal negru, produsele sunt asezate in marea lor majoritate in farfurii de portelan alb de diferite forme. De asemenea se doreste ca in afara de fotografia produselor respective asezate pe sortimente, sa se prezinte si textura interioara a produsului, deci unele din produse apar sectionate in fotografii alaturi de produsele intregi.

Problema de care ma lovesc in mod frecvent este ca daca expunerea e calculata corect pt textura vizibila din sectiunea produsului, adica acolo unde se vede efectiv carnea din cabanos, carnat, etc, atunci membrana in care se afla acesta, (in mare parte sunt membrane poliamidice ), cumva asemanatoarea cu plasticul, luceste intr-un mod excesiv.

Daca fac expunerea corecta pt membrana, atunci acolo unde se vede carnea din sectiunea produsului capata o culoare nenaturala, ori prea inchisa cu aspect de vechi, oxidat, ori prea deschisa cumva nenaturala.

Am incercat cu un filtru de polarizare circulara montat pe obiectiv, a.i. sa pot scapa de reflexiile nedorite de pe mebrana produsului insa o data cu eliminarea reflexiilor se schimba si culoarea membranei, ori clientul isi doreste sa patreze in fotografie atat culoarea reala a membranei cat si a texturii din carne acolo unde ea apare in sectiune.

In mod logic am incercat repozitionarea luminilor in tot felul de pozitii a.i. sa pot surprinde atat membrna cat si sectiunea in care apare textura din carne insa fara prea multe rezultate.

Fotografiile ulterior nu vor fi scoase din fundal cu postprocesare in photoshop sau altceva cam cum sunt cele facute pe fundal alb sau neutru, ci vor fi utilizate ca atare pe acel fundal, deci iluminarea poate fi cumva creativa. Adica ce vreau sa spun e ca nu se doreste baie de lumina a.i. produsul sa poate fi scos ulterior din cadru si aplicat prin cataloage sau web cam cum sunt majoritatea fotografiilor de produs de pe web.

Deci faptul ca se va utiliza cadrul asa cum e cu acel fundal, ar trebui sa reprezinte un avantaj in aranjarea luminilor.

Pana acum tot ce am reusit sa fac, a fost pe cat posibil ca unghiul facut de axa obiectivului si lumina reflectata din produs sa fie altul, a.i. lumina produsa prin reflexie sa nu intre in obiectiv insa si aici e deja discutabil.

Cineva cumva colateral cu industria de food pe parte de semipreparate insa cu oaresce legaturi tangentiale cu acest segment mi-a dat un hint ca sa zic asa, cum ca cei care vand de obicei aceasta gama de produse utilizeaza in galatare niste neoane care emit pt ochiul uman o lumina cumva albastra si care reflectata de produse le da o culoare extrem de apetisanta. E adevarat ca dupa ce ti-l cantareste si il pune in punga tanti de acolo, cand ajungi acasa parca nu mai are aceeasi culoare apetisanta insa asta deja e altceva.

Acum ce sa zic ma-m tot invartit pe la niste standuri din astea de semipreparate si asa e, unele din ele au niste neoane albastre montate in spatele galantarului in care stau produsele, nu sunt vizibile decat daca stai in aceeasi pozitie in care sa zicem s-ar afla vanzatoarea, insa eu nu prea am vazut lampi cu genul ala de neon sau bec albastru.

Sau poate or fi niste filtre care se pot aplica pe lampi, nici asta nu stiu.

Te rog ma poti ajuta cu vreo idee? Sau poate te-ai lovit si tu de o problema similara?

Multumesc.

PS: Nu am mai reusit sa mai trec pe la studio la ultimele sedinte de anul trecut, am avut niste probleme de sanatate care s-au tot inlantuit intre ele.

Toate bune,
Cristi.
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users



aparate foto digitale